Spratek : příběh dítěte, které nikdo nemiloval /

Kniha očima učitelky speciální třídy pro děti s vážnými psychickými poruchami popisuje jeden rok v životě šestileté výchovně nezvladatelné holčičky ze sociálně slabého prostředí, kterou čeká umístění v ústavu za to, že unesla tříletého chlapce ze sousedství a zapálila na něm oblečení. Sheila, nekomu...

Celý popis

Hlavní autor: Hayden, Torey L., 1951-
Další autoři: Hartlová, Helena, 1957-
Médium: Kniha
Jazyk: Česky
Anglicky
Vydání: Vyd. 2.
Témata:
Conspectus: 364-1/-7
Tagy: Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
LEADER 03502cam a2200613 a 4500
001 125190
003 CZ PrSKC
005 20190802125807.0
007 ta
008 121119s2012 xr a g 000 j cze d
020 |a 9788026203124  |q (váz.) 
040 |a PNA001  |b cze  |e rda 
041 1 |a cze  |h eng 
044 |a xr  |c CZ 
072 7 |a 364-1/-7  |x Druhy sociální pomoci a služeb  |9 18 
080 |a 316.346.32-053.2-056.49  |2 MRF 
080 |a 364.635-053.2  |2 MRF 
080 |a 159.974  |2 MRF 
080 |a 616.89-008.447  |2 MRF 
080 |a 376  |2 MRF 
080 |a 615.851  |2 MRF 
080 |a (0:82-322.6)  |2 MRF 
080 |a (078.7)  |2 MRF 
100 1 |a Hayden, Torey L.,  |d 1951-  |7 xx0074921  |4 aut 
245 1 0 |a Spratek :  |b příběh dítěte, které nikdo nemiloval /  |c Torey L. Hayden ; [z anglického originálu ... přeložila Helena Hartlová] 
246 3 0 |a Příběh dítěte, které nikdo nemiloval 
250 |a Vyd. 2. 
264 |a Praha :  |b Portál,  |c 2012 
300 |a 237 s. :  |b il. ;  |c 22 cm 
336 |2 rdacontent  |a text  |b txt 
337 |2 rdamedia  |a bez média  |b n 
338 |2 rdacarrier  |a svazek  |b nc 
520 |a Kniha očima učitelky speciální třídy pro děti s vážnými psychickými poruchami popisuje jeden rok v životě šestileté výchovně nezvladatelné holčičky ze sociálně slabého prostředí, kterou čeká umístění v ústavu za to, že unesla tříletého chlapce ze sousedství a zapálila na něm oblečení. Sheila, nekomunikující, nepřátelská, špinavá a zaostalá, je pro mladou učitelku výzvou a zároveň zkouškou dosavadních výchovných metod. Trvá dlouho, než se mezi nimi vytvoří alespoň takový vztah, aby učitelka mohla zjistit úroveň jejích mentálních schopností. S nevírou pak zjišťuje, že dívka nejen že umí počítat a číst, ale že je navíc velice intelignetní a do její třídy postižených dětí diagnosticky nezapadá. Citová deprivace a týrání se na ni ale podepsalo natolik, že většina pokusů o komunikaci vychází naprázdno a najít k ní cestu vyžaduje nesmírnou trpělivost. Autorce se nakonec podaří prolomit dívčinu nedůvěru a získat její přátelství, takže po roce se loučí s děvčátkem, které má po špatném začátku před sebou cestu do normálního života otevřenou. 
520 |a Psychologický román, v němž americká speciální psycholožka a učitelka uplatnila dlouholeté zkušenosti z vlastní pedagogické praxe s postiženými a nepřizpůsobivými dětmi, vypráví autentický příběh zanedbaného šestiletého děvčátka. 
650 0 7 |a problémové děti  |7 ph115884  |2 czenas 
650 0 7 |a zanedbávané děti  |7 ph116738  |2 czenas 
650 0 7 |a psychická traumata  |7 ph124784  |2 czenas 
650 0 7 |a poruchy chování  |7 ph124386  |2 czenas 
650 0 7 |a speciální pedagogika  |7 ph116230  |2 czenas 
650 0 7 |a psychoterapie  |7 ph115954  |2 czenas 
650 0 9 |a neglect children 
650 0 9 |a behavioral disorders 
650 0 9 |a special education 
650 0 9 |a psychotherapy 
655 7 |a biografické příběhy  |7 fd131953  |2 czenas 
655 7 |a případové studie  |7 fd133208  |2 czenas 
655 9 |a stories 
655 9 |a case studies 
700 1 |a Hartlová, Helena,  |d 1957-  |7 mzk2003181389  |4 trl 
765 0 |t Child 
910 |a LTG001 
942 |2 ddc  |c KN 
999 |d 125190 
993 |0 0  |1 315200324455  |2 ddc  |4 0  |6 D  |7 0  |9 230803  |a 255.60  |b 0  |c 321666  |d 2019-08-02  |e 2  |f ROH  |g D  |h 355.00  |i 25  |l D  |r 2024-03-18  |s 2020-03-06  |t 6  |w 2019-08-02  |y KN  |z FIC